Terug in Bangkok, Douw hier, en vakantie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nienke Heutink - WaarBenJij.nu Terug in Bangkok, Douw hier, en vakantie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nienke Heutink - WaarBenJij.nu

Terug in Bangkok, Douw hier, en vakantie

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 April 2010 | Thailand, Bangkok

Lieve iedereen!

Ok ik moet bekennen dat ik m'n vorige verhaal al heel lang geleden getypt heb maar vergeten was te posten...(A)

Ik ben nu alweer 3 weken terug in Bangkok en het is super! Ik ben enorm blij dat de 5 weken praktijk erop zitten. De laatste dagen in Khao Lak heb ik echt afgeteld! Op onze laatste avond hebben we een afscheidsfeestje gehad en dat was super gezellig. Een gedekte tafel op het strand met witte balonnen erboven. Het leek echt net zo'n bruiloft die je in films wel eens ziet.

Ik was zoooo blij toen ik maandag ochtend 22 maart wakker werd en wist dat we over 2 uurtjes zouden vertrekken naar Bangkok! De busreis naar huis was kortgezegd lang! 15 uur hebben we erover gedaan ofzo...onderweg wel heerlijk zitten kwijlen bij Twilight New Moon (A) al het mannelijk schoon maakte de reis een beetje beter haha =P

Maargoed toen we eindelijk weer trug in Bangkok waren hadden we nog een paar dagen school te gaan, EN het zou nog maar 4 daagjes duren voordat Douwe zou komen!!

De week ging super snel. Iedereen was weer blij om trug in Sita Villa te zijn en ook de schooluurtjes gingen redelijk snel voorbij. Voordat ik het wist was het alweer Donderdag!! Rond een uur of 5 ben ik samen met Linde en Buppha vertrokken naar het vliegveld.

Rond 18.00 zou Douw landen en ik begon aardig zenuwachtig te worden. We kwamen precies om 18.00 aan en toen we op het bord keken zagen we dat zijn vliegtuig al 15 minuten eerder was geland. Zoeken!!

We hebben op wel 5 verschillende plekken staan wachten, maar eindelijk daar was ie dan!

Heel erg raar om elkaar na twee maanden weer te zien en vast te houden! Maar wel super leuk! Snel zijn we met de taxi naar ons appartementje gereden. Eerst even lekker de spulletjes uitgepakt en bijgekletst.

Douw is hier nu twee weken en we hebben al zoo veel gedaan! Futurepark (winkelcentrum) en MBK (winkelcentrum) kennen we inmiddels op ons duimpje, en alle leuke films in de bioscoop hebben we ook al gezien =P.

Het hoogtepunt was toch onze vakantie naar Koh Samet! Wat een prachtig eiland. Donderdag ochtend 1 April zijn we vroeg vertrokken. Eerst moesten we met de taxi naar het BTS station (skytrain) en vanuit daar zouden we de BTS nemen naar Ekkamai waar het oostelijke busstation van Bangkok is gevestigd.

De reis verliep precies als gepland en rond een uur of 10 kwamen we aan bij het busstation. Super goedkope kaartjes geboekt (7,50 per persoon voor een retour busreis van 3.5 uur en een retour bootreis van een half uur!!) Dat is nog eens leuk op vakantie gaan!

De busreis was lang..maar er was gelukkig genoeg te zien onderweg. Eenmaal aangekomen in de haven was er een klein reisbureatje. Hier hebben we een leuk strand bungalowtje gehuurd voor 5 nachten.

Het eiland was zoo mooi! Ik heb nog nooit zulk wit zand gezien en de zee was zo helder. We hebben de eerste twee dagen scooters gehuurd waarmee we lekker over het eiland getourd hebben. Voor de rest hebben we vooral lekker gegeten en heel veel gerelaxed op ons bedje aan zee. De laatste dag zijn we nog met een quad op stap geweest.

Al met al gaat het hier gewoon super! Douwe en ik hebben de tijd van ons leven en we hebben gelukkig nog twee weken samen hier!

Dikke kus!!

• 11 April 2010 - 12:59

Marijke:

leuk dat je weer geschreven hebt.ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben.hebben jullie nog last van de rellen die nu bij jullie aan de gang zijn?het schijnt dat je nu beter niet naar winkelcentra kunnen gaan omdat daar aanslagen verwacht worden,de politie schiet nu ook met echte kogels en niet meer met rubber.oppassen dus,want er zijn al doden gevallen.maar jullie zullen ook wel op de hoogte gehouden worden en weten waar je beter niet naartoe kunt gaan.
    hier thuis gaat alles goed en maken verder ook niks mee.jullie moeten de groetjes van iedereen hebben en geniet nog lekker van de tijd die jullie nog samen in thailand hebben.

• 11 April 2010 - 14:10

Marijke :

he lieverds
    ik hoor net op het journaal dat hollanders in bangkok zich moeten laten registreren bij de nederlandse ambassade in bangkok.en informatie over de toestand daar moeten volgen via internet,dus doe dat maar a.u.b. voor mij.
    doe voorzichtig maar wel blijven genieten!!!!!!!!
    dikke kus ma

• 18 April 2010 - 17:42

Henk:

erg fijn datr jullie zich zo vermaken hopen dat t rustig blijf daar en geniet maar groeten henk

• 20 April 2010 - 13:53

Maaike Van Zelst:

Hee SuperNien!

Wat een supertijd heb je daar!
    Wat heerlijk dat je mannetje er nu is!
    Ik wens jullie nog een supermooie tijd toe en geniet nog ff van de tijd die je hebt aan de andere kant van de wereld, voor je het weet sta je weer in het kleine Holland, bleggh!

Dikke kus voor nu!
    Maaike