Week 3 @ Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Nienke Heutink - WaarBenJij.nu Week 3 @ Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Nienke Heutink - WaarBenJij.nu

Week 3 @ Khao Lak

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 April 2010 | Thailand, Ban Khao Lak

Lieve allemaal!
Ik weet dat ik in mijn vorige verslag beloofd had wat vaker te schrijven (A) maar het is nu inmiddels alweer een maand geleden ofzo =O Whaha heb eigenlijk gewoon nooit zin om iets te typen =P

Ik zal weer beginnen waar ik de vorige keer gebleven was. Zaterdag middag zijn we na het werk naar Khao Lak centrum gegaan om de tourist office te bezoeken, maar onze grote vriend de reisleider was er niet...Daarom hebben we maar snel even onze boodschapjes gedaan en zijn weer naar het hotel vertrokken.

Omdat we toch wel een trip wilden boeken voor onze vrije dagen zijn we ’s avonds gaan eten bij zijn restaurant om de hoek. Onder het genot van een hapje en een drankje hebben we met zijn allen de perfecte reis voor de perfecte prijs geboekt =D Op maandag zouden we naar James Bond Island gaan, daar in de buurt overnachten op een eiland, en dan de volgende dag naar Krabi Island.

Onze laatste dag werken ging super snel en voor we het wisten hadden we weekend =D We zouden maandags om half 9 opgehaald worden, maar de avond ervoor belde de reisleider dat hij om 10 uur zou komen...prima! Lekker uitslapen!

Maandag ochtend was super relaxed! We werden lekker uitgeslapen wakker en zijn daarna in het restaurant van het hotel gaan ontbijten. Om 10 uur vertrokken we dan eindelijk. De eerste stop was bij een tempel. Het was heel erg mooi! Een enorme grot waar een liggende Buddha lag en nog wat andere bezienswaardigheidjes (ofzoiets =P) Het leukste daar waren alle aapjes die er rondliepen! Echt een stuk of 50 =D Dit leverde natuurlijk super leuke foto's op, en ik heb er zelfs nog een in m'n nek gehad =D

Wij waren er mooi optijd want toen we vertrokken vanaf de tempel kwamen er net 5 busjes vol met mensen aan, terwijl wij er alleen waren =D Goed geregeld toch?!

De volgende stop was de pier vanaf waar we zouden vertrekken. Daar hebben we misschien wel een van de meest hilarische momenten gehad in onze Thailand geschiedenis! Ik zal het even vertellen:

We zaten in de auto te wachten totdat we op de parkeerplaats konden parkeren. Er moest eerst nog een andere auto uitrijden, en we zaten een beetje te kletsen. Zegt Linde: 'Haha moet je kijken, wedden dat die auto dat vogelhuisje gaat raken'. Diew en ik kijken, en er hing op de hoek van het huis een vogelhuis met en leuk, lief, klein vogeltje erin. Nadat we de situatie even goed bekeken hadden kwamen Diewertje en ik tot de conclusie dat de auto inderdaad het vogelhuisje zou gaan raken.

Vol verwachting zaten we te kijken...en ja hoor...'Bang' Daar ging het vogelhuisje. Wat er daarna gebeurde hadden we echter niet helemaal verwacht =P Van alle kanten kwamen er mannen aan gerend, helemaal in paniek! Met man en macht probeerden ze het vogeltje in het kooitje te houden. Heel onhandig waren ze bezig een doek eroverheen te schuiven en het vogeltje leek gered te zijn. Todat de redder nogal sukkelig van de auto afsprong en het doek van de kooi afgleed...'weg vogeltje'

Toen onze reislijder weer in de auto kwam zitten vroegen we waar dat vogeltje nou eigenlijk voor was...Verteld ie dus dat die vogeltjes meedoen aan zangwedstrijden en dat dit de nummer 1 was =P Maar het ergste was nog dat het vogeltje zo'n 1 miljoen baht waard was =O Ongeveer 23.000 euro!! =O Oeps =P

Anyway, we zijn daarna met de boot vertrokken richting ons eigen eilandje. Onderweg nog een aantal stops gemaakt maar tegen de avond kwamen we dan eindelijk aan op het onbewoond eiland. (ok niet helemaal onbewoond maar er waren maar 5 mensen ofzo =P) Daar hebben we een super mooie avond gehad en heerlijk (uhum) geslapen op de grond in onze tent. De volgende dag gingen we dan ook gebroken naar huis.

xxxxxxx