Weekend!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nienke Heutink - WaarBenJij.nu Weekend!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nienke Heutink - WaarBenJij.nu

Weekend!!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

12 Februari 2010 | Thailand, Bangkok

Heeey allemaal!
Na een drukke schoolweek eindelijk weekend! Maandag vertrekken we naar Khao Lak en het leek ons leuk om in het weekend een leuk tripje te gaan maken. Op school hebben we via het tourist info center een dagje uit geregeld. Ik begin eerst met vrijdag.
Vrijdag besloten we om na school naar de Backpackers street te gaan. In Bangkok is het ongeveer zo dat van alle auto’s die er op de weg rijden 80% taxi’s zijn. Geen probleem dus om een taxi te vinden...vrijdag was dit wel anders! We hebben er gewoon een halfuur over gedaan om een taxi te krijgen!! =O Niet normaal! Anyway met de taxi zijn we naar het BTS station gereden om vanuit daar met de skytrain naar een Siam Center te gaan. Vanuit daar moesten we weer een taxi zien te krijken om naar de backpackers street te komen. Dit bleek weer een enorme uitdaging te zijn want het was spitsuur en zowat elke taxichauffeur lachte ons uit als we vroegen om ons daarheen te brengen =P
Deze keer duurde het gelukkig wel korter want na 10 minuten hadden we een taxi. Eenmaal aangekomen in de backpackers street keken we onze ogen uit...alleen maar blanke mensen! Wat een verschil, eindelijk waren we een keer niet de enigen en werden we niet aangestaard! Na wat te hebben geshopt zijn we wat gaan eten bij een restaurantje. De avond verliep snel en we hadden we zin in een cocktail. Een lerares op school had ons de rooftop bar aangeraden en als snel hadden we die gevonden. Het bleek een supergezellig barretje te zijn boven een winkel, met uitzicht op de street. Na de eerste cocktail kwam de sfeer er goed in. Er speelde een enorm goede zanger, en al snel zaten we met zijn 4ren kwijlend toe te kijken. Er werden dan ook snel een paar foto’s geknipt toen Diewertje en Yolande hem fooi gingen brengen...hij maar lachen =P
De avond was zeer geslaagd en met een lekker moe gevoel zijn we weer naar huis gegaan, want de volgende dag moesten we weer vroeg op voor ons tripje naar de Floating Market.
Zaterdag ochtend vertrokken we om 05.30 vanuit Sita Villa. Al snel hadden we een taxi en waren we onderweg naar het BTS station. Vanuit een hotel werden we met een busje opgehaald.
De eerste stop was bij een soort olifanten reservaat met een apenshow. We hadden voor de trip al 1400 Baht betaald, maar al gauw bleek dat daar niet alles bij in zat. We moesten voor alles dubble betalen. Toch leek het Yolande en mij wel leuk om nog een tripje op een olifant te maken. Op de foto’s leek het echter leuker dan in het echt =P Het was weer echt zo’n opgezet parcours.
Na de olifanten gingen we opweg naar the floating market, iets waar we allemaal heel veel zin in hadden. Met een motorboot maakten we een rondje over het water, en wij dachten dat we daarmee ook langs de winkel bootjes gingen. Niet dus...hiervoor moesten we eerst weer betalen. Dus wij weer geld neergelegd en in een bootje gestapt. Op het water is het echt een chaos, alle bootjes proberen zich door de smalle riviertjes te drukken en het is echt super warm. Bij alle kraampjes verkopen ze dezelfde troep en het is een stuk duurder dan in Bangkok. Ik vond het dan zelf ook niet zo bijzonder hier.
Na the floating market zijn we gestopt bij een houtsnijderij. Hier zouden we 1,5 uur wachten omdat er een ander busje moest komen om de mensen die alleen een halve dag gingen weer op te halen. Dit was een beetje jammer want na 15 minuten had je alles wel gezien...daarom hebben we een uur liggen slapen op een stoel =P
De enelaatste stop was een soort van dierenpark. Hier hebben we eerst een heerlijke lunch gehad van het buffet. Daarna zijn we bij een olifanten show gaan kijken. Dit was echt superleuk! Er was een olifantenvoetbalteam inclusief Nederland met Ruud van Nistelrooy =D Na de olifanteshow zijn we nog even bij de alligatorshow gaan kijken maar dit vonden Yolande en ik niet zo heel erg bijzonder. De dag werd afgesloten in een Rosegarden. Hier werd een toneelstuk opgevoerd over de Thaise cultuur, dit was heel erg leuk om te zien.
’s Avonds zijn we met de groep uit eten geweest in Bangkok en zijn we lekker vroeg naar bed gegaan.
Zondag was het Chinees Nieuwjaar. Eerst hebben we heerlijk uitgeslapen en ontbeten in Sita Villa. Daarna hebben we een lekkere relaxte middag gehad, want ’s avonds zouden we naar China Town gaan om het nieuwjaar te vieren. Eenmaal daar aangekomen was het een gekkenhuis! Het was zooo enorm druk! Alle mensen stonden langs de kant van de weg te wachten want de Thaise prinses zou komen. Het leek ons ook wel leuk om dit te zien dus we zijn braaf aan de kant van de weg gaan staan om te wachten. Helaas hielden we dit maar 30 minuten vol...het was zoo verschrikkelijk warm en benauwd dat je bijna flauw viel. We wisten niet hoe snel we daar weg moesten!
Yolande en ik wouden er wat feestelijker uitzien dus het leek ons wel leuk om een feestbril te kopen =P Yolande had een enorme bril met hartjes glazen, en ik een paars geval met glitters inclusief roze knipperende duivelsoortjes op m’n hoofd =P We liepen daar rond en werden verschrikkelijk aangestaard en uitgelachen =P des te leuker vonden wij het =P Het werd helemaal grappig toen er een ouder Thais stel naar ons toe kwam om te vragen of we wel met ze op de foto wouden =P
Het werd een zeer geslaagde avond, maar ik was blij toen ik weer in m’n bedje lag =D