De tweede week in Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Nienke Heutink - WaarBenJij.nu De tweede week in Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Nienke Heutink - WaarBenJij.nu

De tweede week in Khao Lak

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 Maart 2010 | Thailand, Ban Khao Lak

Heeeyy!!
Het werd wel weer een keertje tijd dat ik een verhaaltje ging plaatsen, dus bij deze =P M’n vorige blog eindigde bij werkdag 5 en een trip die we geboekt hadden naar Koh Phi Phi.
Maandag hadden we onze eerste dag vrij en we zouden om 6.00 opgehaald worden door de reisleider. Onze boot zou vanaf Phuket vertrekken, dus we hadden eerst nog een reis van ongeveer 1,5 uur naar Phuket te gaan. Eenmaal aangekomen in Phuket bleek dat we veeel te vroeg waren...hadden we ook nog wel een uurtje langer kunnen slapen..=( Na ruim een uur te hebben gewacht werd ons nummer dan eindelijk opgeroepen en konden we vertrekken. We deelden de boot met ongeveer 30 andere mensen.
Als eerst gingen we snorkelen bij het eiland waar ook de film ‘The Beach’ is opgenomen. We moesten met zijn allen van de boot afspringen en het water was ongeveer 3 meter diep...nou als ik iets eng vind is het dat wel!! Van te voren had ik bedacht dat het vast minder eng zou zijn omdat ik toch de bodem kon zien, alleen dit betekende ook dat ik de vissen kon zien die onder me zwommen....Toch heb ik al m’n moed bijeen geraapt en ben het water in gejumpt =D Stoer he ;) Na heerlijk gezwommen te hebben voelde ik steeds wat op m’n rug, bleek dat man op de boot vissenvoer op me zat te gooien!! Dit tot gevolg dat ik opeens tussen honderden visjes zwom! Zwemmen!!! Ook Linde was al snel weer op de boot nadat ze kwallen tegen was gekomen =P
Na het snorkelen werden we op het strand afgezet. Veel strand was er helaas niet te zien want aan de kant lagen ongeveer 30 boten op een rij en op het strand was het bezaaid met mensen. Er was nog wel een klein stukje afgezet in het water voor de zwemliefhebber. Na ongeveer 20 minuutjes vetrokken we weer. De volgende stop was een soort van grot ding achtig iets wat we vanaf de boot mochten bekijken. Daarna gingen we verder richting Monkey Beach, een super klein stukje strand met 5 aapjes en 150 mensen. Nee ok, misschien een beetje overdreven maar het was wel druk! En de aapjes zijn niks aan want ze zijn al helemaal gewend aan de mensen, en het strand is bezaaid met troep. Beetje jammer...Hierna kregen we een lunch in een restaurant op een eilandje, we hebben nog wat winkeltjes bezocht en zijn toen weer vertrokken naar de laatste stop. Na een half uurtje kwamen we aan op een heel klein eilandje met heel weinig mensen! Hoe fijn =D Op het eiland konden we gratis watermeloen en ananas halen, aanvallen!! We hebben nog wat gezwommen en gesnorkeld en na ongeveer een uur gingen we weer richting Phuket. Al met al was het een super leuke dag met heel veel mooie dingen.
Dinsdag hadden we ook nog vrij en we zouden lekker gaan relaxen. Eerst lekker uitgeslapen en daarna zijn we naar het strand gegaan.
Woensdag heb ik de hele dag gewerkt en ’s avonds begon het...overgeven, buikpijn noem maar op =S Heel fijn, zat ik daar in m’n klote appartementje...alleen. Linde en Diew hadden avonddienst tot 23.00 uur dus ik was al eerder naar het appartement gegaan. De halve nacht wakker gelegen ne ’s ochtends toch maar besloten om niet te gaan werken want ik was gewoon te moe. Om 9 uur werd ik toch weer wakker van de pijn en besloot ik naar het hotel te gaan om de manager te vragen met me naar de dokter te gaan. Helaas was m’n beltegoed op, en was er niemand meer bij het appartement...hoe kwam ik nu bij het hotel? Bij de weg gaan staan dacht ik. Al snel kwam er een taxi aan (hier is dat een soort van busje met een open achterkant met aan beide kanten een bankje) vol met vrouwen. ‘Where are you going?’ ‘To the Briza resort’, ‘You can come with us!’ Jeeej ik had een taxi! Alle vrouwen bovenop elkaar zodat ik er bij kon zitten =P Super lief en ik hoefde maar 20 Baht te betalen =D Bij het hotel aangekomen belde de Manager gelijk de dokter. Hier in Thailand ga je alleen ipv naar de dokter gelijk naar het ziekenhuis.
Het ziekenhuis was echt een nachtmerrie! Het zag eruit als een ziekenhuis uit een jaren 50 horrorfilm of whatever =P maar het was iig heeeeel oud vies en ranzig! Eerst moest m’n bloeddruk gemeten worden en werden alle klachten opgeschreven. Vervolgens kregen we te horen dat de desbetreffende dokter pas om 1 uur aanwezig zou zijn...Jeeej het is nu half 11 dacht ik. Dus zijn we maar gaan lunchen, de manager, Kuhn Ann, de chauffeur, en ik. De chauffeur is trouwens zoooo lief! Echt een schatje! En super zielig want hij heeft de hele tijd in de auto gewacht!
Na de lunch gingen we nog even op een marktje kijken waar ik opzich niet zo blij mee was want ik verging van de pijn =P Het was wel lief bedoeld want volgens mij dacht Kuhn Ann dat ik het heel erg leuk vond =P Om half 1 waren we weer in het ziekenhuis en kregen we de mededeling dat de dokter er om half 2 zou zijn. Ik dacht alleen maar aan de arme chauffeur die weer in de auto moest wachten...Eindelijk was het dan half 2 en konden we naar binnen. Na wat gevoel, geluister, en af en toe wat geknik en geschud zei ze dat ik waarschijnlijk een infectie in m’n darmen had en dat ik bloed moest laten prikken. Zo gezegd zo gedaan en een uur later zaten we weer in hetzelfde kantoortje. Ik had inderdaad een infectie, en ook nog eens blaasontsteking. Ik kreeg antibiotica en allerlei andere pilletjes mee.
Toen we in het hotel terug kwamen hadden we een meeting met de Executive General Manager en Kuhn Ann. Ze vertelden dat we om een aantal redenen, vooral de hygiene zouden verhuizen...NAAR HET HOTEL!! Jeeeeeej wat een mooie afsluiter van de dag =D Ik voelde me gelijk weer beter =P De volgende dag konden we verhuizen zeiden ze. Dus ’s avonds m’n koffer weer ingepakt en met veel plezier afscheid genomen van onze oude kamer!
Donderdags ging de werkdag super snel en om 5 uur kon ik mijn spullen verhuizen naar de hotelkamer. Een super grote douche, ligbad, schoon water, airco, en internet =D =D Oja en de flatscreen niet te vergeten met filmzenders en dvd speler =D =D ’s Avonds een heerlijk warme douche genomen en toen in mijn lekkere schone bed gaan liggen.
Vrijdag, Zaterdag, en Zondag gingen snel voorbij en al gauw had ik weer weekend. Maandagochtend werd ik om 9 uur wakker en heb ik heerlijk een strandwandeling gemaakt. Daarna zijn we gaan brunchen bij een restaurantje om de hoek en hebben een taxi naar Khao Lak center genomen om wat boodschappen te doen (We hebben nu ook een koelkast dus we kunnen dingen bewaren) Daarna zijn Linde en Diew naar het strand gegaan en ben ik lekker in de kamer gebleven. ’s Avonds hebben we gegeten bij het restaurantje van de man die ook onze trip naar Koh Phi Phi had geregeld, en we vroegen hem of hij een leuke plek wist voor een avondje uit. Dat wist ie zeker en hij bood zelfs aan om ons te brengen. Om half 10 kwamen we aan bij jawel een travestieten show! Echt super grappig! En we hebben een hele leuke avond gehad. De man gezegd dat hij ons ook weer op kwam halen, en hij dulde geen tegenwoord =P Dus om half 12 stond hij netjes op de parkeerplaats op ons te wachten. Super lief!
De volgende ochtend hebben we lekker uitgeslapen en zijn we weer gaan brunchen bij hetzelfde restaurantje. ’s Middags leek het ons leuk om een waterval te bezoeken hier in de buurt. Het was niet zo ver dus we besloten te gaan lopen...Bad Idea! Het was zooo warm! En de weg naar de waterval liep heel stijl omhoog. Eindelijk aangekomen bleek dat het stroompje water de naam waterval niet eens waardig was en al snel waren we weer op de terugweg.
Tussen 3 en 6 zouden Tony en Robert komen, onze leraren uit Bangkok. Om 3 uur gingen Linde en Diewertje naar het strand, waar ik ze om half 4 alweer op kon halen omdat de leraren er waren. Na wat gekletst te hebben over onze vooruitgangen besloten we met zijn allen uit eten te gaan bij het restaurantje om de hoek. Het werd een hele gezellige avond, maar ik moest er de volgende dag weer vroeg uit.
Het is nu inmiddels vrijdag en ik zit op de hotelkamer. Vanmorgen ben ik gaan werken maar rond een uur of 8 voelde ik me niet goed. Ik stond helemaal te shaken en was super misselijk. Toch maar weer naar bed gegaan. Na wat uurtjes slapen voel ik me alweer wat beter.
Ik zal proberen om wat vaker een verslag te schrijven want ze worden nu wel erg lang =P
Liefs Nien =D

  • 05 Maart 2010 - 08:21

    Stephanie:

    Heej nien!

    Wow wat een geluk dat je nu een luxe kamer hebt! Zet maar snel een foto ervan op je hyves haha ;)

    Wel jammer zeg dat je steeds ziek bent :(..
    Gewoon rustig aan doen en je niet te druk maken! Nog een paar weekjes en dan komt Douwe!

    Veel succes nog!
    xxx(L)

  • 08 Maart 2010 - 08:13

    Huub En Annet:

    Hoi Nienke,
    Zoals je ziet, volgen we je op de voet.
    Wat ontzettend vervelend dat je ziek was/bent. Hoop dat het nu allemaal weer wat beter met je gaat!
    Groetjes van ons!

  • 11 Maart 2010 - 11:11

    Ilse:

    heey nienke!
    Zo te lezen vermaak je je goed en heb je nog gelukkig tijd om leuke dingen te doen naast je praktijk! Heel veel plezier nog en tot na de vakantie pas:(
    En beterschap!
    XXX

  • 23 Maart 2010 - 19:59

    Marion En Anco:

    Wat cool om te lezen van al je belevenissen. We blijven je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Khao Lak

Bangkok

Recente Reisverslagen:

10 April 2010

Terug in Bangkok, Douw hier, en vakantie

10 April 2010

Week 3 @ Khao Lak

05 Maart 2010

De tweede week in Khao Lak

23 Februari 2010

De eerste dagen Khao Lak

12 Februari 2010

Weekend!!
Nienke

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 13897

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 17 Mei 2012

Stage Sandals Grande Antigua Resort & Spa

27 Januari 2010 - 30 Juni 2010

Bangkok

Landen bezocht: